پائيزي ديگر و كامران عدل استوار


باري امروز كه خبر گشايش نمايشگاه تازه استاد كامران عدل را خواندم برايم يادآور فضاي به يادماندني گالري برگ بود و گفتگوهايي كه با كامران عدل درباره عكاسي وعكس هايش درخنكاي يك شب زيباي پائيز77 به سمت خانه كامران عدل داشتم
نخستين باربه سختي مرا پذيرفت ولي به دقت و مهرباني پاسخ گفت ، اين خصيصه كامران عدل است
او را جدي يافتم ، به معناي واقعي حرفه اي و به دور از ادا و اصول هاي امروزين هنرمند نماهايي كه بسيار در اطرافمان مي بينيم
چنين انسان هايي را كه بدون تعارف و جدي كار مي كنند را مي ستايم
در مقدمه كاتالوگ نمايشگاه آخرش خيلي خوب شخصيت محكم و بدون تعارفش را در كلمات بيان كرده
در مقدمه كاتالوگ نمايشگاهش اينچنين آورده
از كجا شروع كنم؟ بنویسم كه من در خانوادهای...؟ تمام اینها را میتوانید روی سایت من ببینید. پس چه باید نوشت؟ از احساس؟ شاید بدانید و شاید هم ندانید كه من در تمام جنبههای عكاسی كار كردهام. در تمام اندازهها. از دوربین مینوكس كه فیلماش میلیمتری است تا با فیلمهای چهار در پنج اینچ. در پاریس كه بودم و دستیار روشون بودم با فیلمهای سی در چهل سانتیمر نیز كار كردهام. ولی میدانید؟ همهاینها یك طرف، یك جای دیگری حالم خوب است. وقتی با دوربین ۱۳۵ كار میكنم و در میان مردم هستم. آن جایی كه لحظهای كار میكنم. به قول فرنگیهااسنپ شات میگیرم. خیلیها بر این باور هستند كه من فقط عكاس معماری هستم. عكاس معماری هم هستم، ولی آن تیكهاش را دوست دارم كه با معماری احساسی برخورد میكنم. قبلاً نوشتهام كه عكاسی نه فن است و نه تكنیك است و نه هنر. عكاسی یك احساس است. تا عكاس نباشید حرف من را درك نمیكنید. در عكاسی یك زمان صفر وجود دارد. این زمان صفر همان زمانی است كه شما دگمهی دكلانشور را فشار میدهید و عكس نهایی را میگیرید.
در مقدمه كاتالوگ نمايشگاه آخرش خيلي خوب شخصيت محكم و بدون تعارفش را در كلمات بيان كرده
در مقدمه كاتالوگ نمايشگاهش اينچنين آورده
از كجا شروع كنم؟ بنویسم كه من در خانوادهای...؟ تمام اینها را میتوانید روی سایت من ببینید. پس چه باید نوشت؟ از احساس؟ شاید بدانید و شاید هم ندانید كه من در تمام جنبههای عكاسی كار كردهام. در تمام اندازهها. از دوربین مینوكس كه فیلماش میلیمتری است تا با فیلمهای چهار در پنج اینچ. در پاریس كه بودم و دستیار روشون بودم با فیلمهای سی در چهل سانتیمر نیز كار كردهام. ولی میدانید؟ همهاینها یك طرف، یك جای دیگری حالم خوب است. وقتی با دوربین ۱۳۵ كار میكنم و در میان مردم هستم. آن جایی كه لحظهای كار میكنم. به قول فرنگیهااسنپ شات میگیرم. خیلیها بر این باور هستند كه من فقط عكاس معماری هستم. عكاس معماری هم هستم، ولی آن تیكهاش را دوست دارم كه با معماری احساسی برخورد میكنم. قبلاً نوشتهام كه عكاسی نه فن است و نه تكنیك است و نه هنر. عكاسی یك احساس است. تا عكاس نباشید حرف من را درك نمیكنید. در عكاسی یك زمان صفر وجود دارد. این زمان صفر همان زمانی است كه شما دگمهی دكلانشور را فشار میدهید و عكس نهایی را میگیرید.
كامران عدل و عكس هايش به معناي واقعي يگانه اند
پيشنهاد مي كنم ديدن آثار تازه كامران عدل را از دست ندهيد و تا 25 مهر سري به گالري آران بزنيد.
خردمند شمالي - كوي دي - شماره 9
ازساعت 19-11هر روز
0 نظر:
ارسال یک نظر
اشتراک در نظرات پیام [Atom]
<< صفحهٔ اصلی